Pravidla / rules

1.0 Technické specifikace modelu. 

  • Měřítko modelu je od 1:16 do 1:12
  • Šířka náprav s koly maximálně do 220 mm
  • Pneumatiky vnějšího průměru do 100 mm. Model musí mít v závodě stejný vzorek i průměr pneumatik na všech nápravách. 
  • Vzorek pneumatiky musí být co nejvíce maketový nákladních pneumatik používané na skutečné rally ! 
  • Počet náprav musí být podle předlohy
  • Model musí mít záchytná oka pro možnost tahání lanem se nachází v přední, zadní části podvozku a v horní části ochranného oblouku nástavby.
  • U modelů 1:12 jsou povoleny maketové pneumatiky MIL-SPEC ZXL nebo MUD PLUGGER 1.9

Nesplnění pravidel 1.0 : PENALIZACE 60. minut na etapu

MUD PLUGGER 1.9
MUD PLUGGER 1.9
MIL-SPEC ZXL
MIL-SPEC ZXL

1.1 Stavba modelu:

  • Volba modelu (stavba nového modelu) by měla být oznámena s předstihem. Na start nebudou vpuštěny dva totožné modely, právo startu má ten dříve postavený.
  • Kabina musí odpovídat skutečnému typu předlohy a je samostatně oddělena od nástavby. Kabina a nástavba nesmí být z lexanu - pouze doplňky kabiny.
  • Truck musí mít interiér, posádku dle skutečné předlohy, řidič + navigátor + mechanik, nebo řidič + navigátor. 
  • Kabina má ochranný rám vnější a vnitřní dle předlohy. U vnitřního rámu stačí pouze částečná imitace pokud nejde jinak. 
  • Nástavba je v přední části opatřena ochranným obloukem s výplní Z.
  • Celý model se musí minimálně 80% shodovat v reklamách a zbarvení skutečnému kamionu, který byl předlohou pro stavbu modelu.  
  • Záchytná oka pro možnost tahání lanem se nachází v přední, zadní části podvozku a v horní části ochranného oblouku nástavby. 

Nesplnění pravidel 1.1 : PENALIZACE 60. minut na etapu

1.2 Osvětlení modelu:

  • minimálně 2x světlomet čelní
  • minimálně 2x červené koncové světla.
  • Hlavní čelní světlomety jsou funkční a odpovídají předloze
  • Nelze používat přídavné světlomety, které nemá předloha

Nesplnění pravidel 1.2 : PENALIZACE 2. minut na etapu

1.3 Povinná výbava kamionu (musí být na nebo v modelu):

  • 2x podobné, rozměrově stejné rezervní pneumatiky, (je li z důvodu konstrukčního řešení podvozku modelu a montáži zvukového modulu, je výjimka v podobě úpravy rezervních pneumatik vyříznutím, zkrácením nebo zmáčknutím pouze za podmínky, kdy jsou rezervy pneumatik na modelu uloženy v prostoru dle předlohy)
  • možná výměna: jedna pneumatika za zvukový modul. Lze umístit pneumatiku na jiné místo. V součtu odřezaných pneumatik musí být vždy 2 celé pneumatiky. Vzhled modelu musí být shodný s předlohou
  • 1x vyprošťovací plech
  • 1x lopata

Nesplnění pravidel 1.3 : PENALIZACE 1. minut na etapu

1.4 Povinná výbava závodníka (musí mít závodník u sebe - v kapse):

  • Lano k postavení na kola při převrácení, vytažením a vlečení jiného vozidla.
  • Vyprošťovací plech

Plech a lano obdrží každý závodník na startu do závodu za poplatek 50 kč. 

1.5 Model musí mít záchytná oka pro možnost tahání lanem a to na místech:

  • 1ks v přední části
  • 1ks v zadní části
  • 2ks v horní části ochranného oblouku nástavby ("za kabinou")

Nesplnění pravidel 1.5 : PENALIZACE 1. minut na etapu

1.6 Rozdělení modelů je dle konstrukčního řešení do tříd:

  • Truck T1 - Super Produkce
  • Truck T2 - Hybrid Produkce, Děti
  • Truck T3 - Scale Produkce

2.0 Technické pravidla pro kategorii T1 - SUPER PRODUKCE

  • Truck je postavený dle pravidel RC Truck Rally a svojí konstrukcí podvozku kopíruje předlohu nákladního automobilu
  • model má nosný rám, tuhé nebo nezávislé nápravy,
  • tlumiče dle vlastního uvážení upevněné na nápravě a nosném rámu na vnější straně
  • Motor + převodovka + rozvodovka + kardany jsou situovány dle předlohy.
  • Motor třídy 540
  • Napájení LiPol 7,4V 2čl., NiMH a jiné 
  • Výjimku mají modely postavené do roku 2020

2.1 Technické pravidla pro kategorii T2 - HYBRID PRODUKCE

  • Truck je postavený dle pravidel RC Truck Rally a svojí konstrukcí podvozku vůbec nekopíruje předlohu (příklad: tuhé nápravy na voze Tatra, nezávislé na voze Liaz, nebo kombinace tuhá + nezávislá)
  • Motor třídy 540, výjimka u konstrukce podvozku Tatra volné motorové řešení,
  • Napájení LiPol 7,4V 2čl., nebo NiMH a jiné, u podvozku Tatra za použití zvláštního pohonného řešení je možné z důvodu testování použít 3.článek.
  • Tato kategorie je primárně určena pro juniory a sekundárně pro začátečníky u kterých při umístění v TOP 20 dojde k penalizaci.
  • Je možné startovat v soutěži RCTR CLASSIC.

2.2 Technické pravidla pro kategorii T3 - SCALE PRODUKCE

  • Truck je postavený dle pravidel RC Truck Rally a svojí konstrukcí podvozku kopíruje předlohu nákladního automobilu: nosný rám, tuhé nebo nezávislé nápravy, tlumiče dle předlohy upevněné na nápravě a nosném rámu. 
  • Tlumiče nemusí být v páru jako má předloha, ale musí být v kombinaci dle předlohy list + olejový tlumič nebo vzduchový měch + olejový tlumič).
  • Motor + převodovka + rozvodovka + kardany jsou situovány dle předlohy
  • Model je opatřen zvukovým modulem
  • Motor třídy 540
  • Napájení LiPol 7,4V 2čl., nebo NiMH a jiné 


3.0 Pravidla závodů RCTR

  • Etapy obsahují sekce, kde je zákaz vstupu pro piloty do prostoru tratě. tyto místa jsou označeny červeně (většinou tyčkou atd). V ostatních místech se běží vedle tratě, kromě míst, kde to jinudy, než po trati není možné. 
  • Uzavřené odbočky nebo sekce pro vozidla jsou označené bíle.
  • Do prologu (1. etapa) se startuje v pořadí, které určí pořadatel, zpravidla s přihlédnutím k výsledkům předešlého závodu.
  • Do dalších etap se startuje v pořadí etap předešlých. 
  • Piloti jsou povinní dodržet startovní čas a pořadí dle Etapového listu. 
  • Každý jezdec má 1 x žolík na odložení startu o 15 minut.
  • Po dojetí do cíle etapy je každý pilot povinen zapsat do Etapového listu pořadí příjezdu, případnou penalizaci, asistenci, podpis a pro kontrolu čekat na následujícího jezdce.
  • Časový limit na etapu je 45 minut od startu prvního vozidla.

3.1 Incidenty na trati 


  • Převrácení vozidla (bouda) - znamená, že kola vozidla nemají kontakt s podložím a nelze provést jízdu v před vzad.
  • Zapadnutí vozidla - znamená, že kola jsou zahrabané v položí a nelze provést jízdu v před vzad.
  • Uvíznutí vozidla - znamená, že vozidlo nemá dostatečný kontakt s podložím nelze provést jízdu v před nebo vzad
  • Zablokování vozidla, závada - znamená, že se dostal cizí předmět do pohonného ústrojí nebo došlo k závadě pohonného, řídícího ústrojí a nelze provést jízdu v před, v zad, vpravo nebo vlevo. (soupeři neprojíždí ve vzdálenosti 1. metru od postiženého)
  • Opuštění vozidla tratě - znamená, že vozidlo se dostalo mimo trať a nelze se samostatně dostat zpět na trať a ani za použití asistence soupeře.
  • V případě převrácení vozidla se čeká na vozidlo, které jede za námi a dobrovolně asistuje za pomocí tažného lana převrácení vozidla na kola. Asistence se nesmí provádět zpětně po projetí cíle a ve vzdálenosti větší než 1 metr od převrácení.
  • V případě, že vozidlo brání v průjezdu, rukou se dá mimo trať, opět ale na bok! Následně po průjezdu soupeře a jeho asistence za pomocí tažného lana se staví na kola.
  • V případě zapadnutí vozidla během závodu se používá vyprošťovací plech, a to jak v kopání nebo podkládání kola v neprůjezdném podloží, lze i využít asistenci soupeře.
  • V případě uvíznutí vozidla na pevné překážce, nebo vyjetím z tratě do houští je postup stejný jako v předchozích případech.
  • V případě zablokování vozidla, závady se ručně odstraní cizí předmět, nebo se provede oprava. Při opravě během závodu se dá vozidlo mimo dráhu, případně je odneseno do bivaku. Po opravě se pokračuje z místa, odkud bylo odneseno.

3.2 PENALIZACE

P1. 1 minuta

  • V případě, že někdo zaviní převrácení soupeřova vozidla fyzickým kontaktem, dostává penalizaci 1 minutu on, ne poškozený.
  • V případě převrácení vozidla, kdy se čeká na vozidlo, které jede za námi a neposkytlo asistenci s následným rozhodnutím jezdce pokračovat v jízdě. Model se staví na kola až po projetí a pokračuje se v jízdě. Pokud je v závodě závodník poslední, staví auto na kola hned a pokračuje se bez čekání.
  • Úmyslné kopnutí do vozidla

P2. 2 minuty

  • V případě, pokud není v silách vozidla nebo pilota část trati nebo překážku zdolat, může ji objet, za což náleží penalizace 2 minuty za každou neprojetou překážku.
  • V případě opuštění vozidla tratě, kdy nelze se samostatně dostat zpět na trať a ani za použití asistence soupeře.
  • Nepovolená pomoc rukou a nohou.

P-3. 45 minut

  • V případě nedojetí etapy. 
  • Časový limit na etapu je 45 minut.

P-4. 60 minut

  • V případě nenastoupení do etapy a zatajení penalizace.

P-5. DISKVALIFIKACE

  • V případě opakovaného zatajování penalizace! (zatajení znamená nezapsání do Etapového listu)
  • Ukončení závodu z důvodu neopravitelné závady.

3.3 ASISTENCE

  • Asistence je vždy dobrovolná nebo po nabídce soupeře o pomoc. Asistenci lze neposkytnout.
  • Asistenci můžeme poskytnout pouze vozidlo jedoucí za postiženým vozidlem nebo při předjížděcím manévru do okruhu jednoho metru a nebo při úmyslné tandemové jízdě. 
  • Je zakázáno se vracet s asistencí v etapě nad 1 metr a i po projetí cíle!!!
  • A1. -  asistence při stavění na kola nebo vyproštění pomocí lana.
  • A2. - asistence dovlečení jiného vozidla do cíle pomocí lana (vlečené a tažné vozidlo si může najít jinou sjízdnou cestu i mimo trať, ale musí ji alespoň kopírovat).

Kromě výše uvedených případů se nesmí soutěžící vozidla dotýkat, a to ani nohou.

3.4 TANDÉMOVÁ JÍZDA

  • Tandemová jízda je úmyslný přesun dvou a více vozidel v obtížném terénu, nebo při závadě vozidla. Vzdálenost od vozidla je v okruhu do jednoho metru, tak aby mohli použít vzájemnou pomoc. Pokud je vetší než 1m nelze poskytnout pomoc zpětně!!!

3.5 PŘEDJÍŽDĚCÍ MANÉVR

  • Předjíždění v závodě je velmi nebezpečný manévr, proto předjížděný musí být obeznámen, že bude předjížděn akusticky slovem STOPA, STOPA, STOPA!!! 
  • Předjížděný bere na vědomí a umožní bezpečné předjetí v nejbližším bezpečném místě. 
  • Pokud předjížděný se při předjetí dostane do nesnází je povinen předjíždějící poskytnut pomoc! To platí pouze v okruhu do jednoho metru.

4.0 Definice etap

  • SH - Shakedown = testovací neměřená etapa pro otestování vozidla a časomíry před závodem.
  • P - Prolog - první etapa, která je nejkratší (časová délka do dvou minut) a je prvním měřeným úsekem v závodě, kde se startuje dle žebříčku RCTR
  • S- Standartní etapa - měřená etapa, která je v časové délce do 5 minut jedná se o krátké etapy, ale s náročným terénem.
  • N - Noční etapa - měřená etapa, která je v časové délce do 10 minut a jedná se o etapy s lehkým terénem, start je vždy po setmění.
  • M - Maratonská - měřená dvou etapa, která je v časové délce do 10 minut jedná se o krátké etapy, ale s náročným terénem, kdy po dojetí do cíle se neprovádí údržba (vozidla jsou v uzavřeném parkovišti, případné opravy se provádí v měřeném úseku etapy)
  • K - Královská etapa - měřená etapa, která je v časové délce do 20 minut, jedná se o nejdelší etapu s náročným terénem.
  • SP - Spojovací etapa - zvláštní měřená etapa s hromadným startem do 10-ti vozidel v několika vlnách s 60 vteřinovým rozestupem dle výkonosti, která se stanoví podle aktuálního pořadí. Etapa má časový limit na dojetí do cíle. Pokud je předčasný příjezd uděluje se penalizace časový limit + 5 minut. V etapě je stanoven vyčkávací prostor nedaleko od cíle.

5.0 Přejímky

  • Každý účastník závodu je povinen umístit všechny předměty a dodržet rozměry model podle obrázku.
  • Všechny tyto parametry jsou kontrolovány v den závodu a pokud nebude některá podmínka splněna bude závodník penalizován ve výši 1 minuty do každou odstartované etapy. 

6.0 Na konci sezony se uděluje:

  • Pohár RC Truck Rally - zlato / stříbro / bronz
  • Pohár RC Truck Rally Classic - zlato / stříbro / bronz
  • Pohár RC Truck Rally Junior - zlato / stříbro / bronz (0-14 let, mládež 14-18 let)
  • Pohár RC Truck Rally Adult - zlato / stříbro / bronz (18-50 let)
  • Pohár RC Truck Rally Senior - zlato / stříbro / bronz (50+ let a zdravotně hendikepovaní) 
  • Pohár Miss RC Truck Rally - (nejpropracovanější model) - dle výsledků z přejímek nebo vybraný nezávislou porotou 
  • Pohár - Cena Fair play RC Truck Rally - podle počtu pomocí soupeřům na trati nebo za unikátní výkon v soutěži
  • Pohár - RC Truck Rally Team - zlato / stříbro / bronz - podle součtů bodů 2 posádek členů týmu
Pohár se uděluje ve věkových kategoriích Junior, Adult a Senior od celkového 4. místa

 

  • V cíli je každý jezdec povinen si zapsat penalizaci a asistence
  • každý modelář (jezdec) si je vědom výkonu svého motoru, zná převody převodovky, zná konstrukci a hmotnost svého modelu, proto si volí motor dle svého uvážení, aby dosáhl správné užitkové rychlosti bezpečné pro okolí a sebe samotného
  • Každý, kdo se účastní závodu a to včetně doprovodu a jeho blízkých souhlasí s natáčení a focení osob/osoby a se zveřejněním na internetu a sociálních sítí. 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky